Ouder-kind circuslessen starten weer binnenkort! Het is niet alleen het circuskunstje waarom het draait in deze lessen. Het gaat vooral om het samen zijn, samen werken en samen plezier maken.

Grondgedachten
In de lessen wordt gewerkt vanuit de bewegingspedagogiek van Veronica Sherborne. De lessen worden gegeven vanuit de overtuiging dat alle kinderen zich goed willen voelen in hun eigen lichaam en de behoefte hebben om relaties aan te gaan.
Twee basispijlers die tijdens de bewegings- en circusspelletjes aandacht krijgen zijn:

  • het zelfbewustzijn (lichaam en ruimte)
  • het bewustzijn van anderen.

Uit ‘Nelsons Acrobatenboek’, geschreven door Rika Taeymans, wordt veel inspiratie gehaald. We maken piramides die iedereen kan en salto’s die iedereen durft.

Even fysiek samen spelen in de hectiek van het drukke leven
Het is heerlijk, leerzaam en plezierig om samen mee te doen aan deze uitdagende lessen. Ouders kunnen hun kind helpen meer zelfvertrouwen te krijgen. De bewegingsspelletjes stimuleren en ontwikkelen de creativiteit en de motoriek. Met de acrobatische oefeningen hebben ouders en kinderen samen ook nog eens heel veel plezier. Samen ontdekken ze de mooie, uitdagende en magische kanten van circus. Aan het einde van de lessenserie kunnen ze samen schitteren met een knappe truc.

Bob (5 jaar): ‘’We deden de alles kits-salto en ik klom op papa’s schouders. Toen kon ik hééél ver kon kijken.’’
Papa Loek: ‘’In deze circuslessen gaat het om grenzen verleggen, vertrouwen winnen en lekker samen zijn met jouw eigen kind.’’

Voor aanmelden en meer informatie: mail ons!